Sayfalar

14 Mart 2012

Bir Afişin Anatomisi: SüperTürk (2012)

Tamer Karadağlı’nın ilk yönetmenlik denemesi olan SüperTürk bildiğiniz üzere 16 Mart’ta vizyona girecek. Filmi izlemeden yorum yapmak doğru olmasa da, hepiniz gibi bende aşağı yukarı ne ile karşılaşacağımı tahmin ediyorum. Bu yüzden filmi bir kenara bırakarak, aşağıda gördüğünüz afişin beni ne kadar etkilediğinden bahsetmek istiyorum...




1-Tamer Karadağlı’nın Yüzü

Acaba Tamer Karadağlı neden bu kadar mutlu? SüperTürk ile ilk kez yönetmen koltuğuna oturduğu için mi? Yoksa bir süper kahramana hayat verdiği için mi? Durun bir dakika yoksa kendini gerçekten süper kahraman mı sanıyor? Evet, evet sanırım öyle! Yüzünde de “Hehehe! Bakın ben uçabiliyorum!” der gibi bir ifade var zaten. Kostüm de çok yakışmış(!) hani…

2-SüperTürk’ün Süper Kostümü

Söz kostümden açılmışken, SüperTürk’ün kostüm tasarımında emeği geçen herkesi tebrik etmek gerekiyor vesselam! Zira Superman’in kostümünü kırmızı-beyaza boyadıktan sonra, göğse kocaman beyaz bir yıldız kondurmak, ardından yakaya bir nazar boncuğu eklemek ve son olarak ayaklara yumurta topuk giydirmek son derece zekice bir iş olsa gerek. Beyaz çoraplardan hiç bahsetmiyorum bile. Tabi kostümü tamamlayan tespihi de unutmamalıyız!

3-Kayıplara Karışan Ayasofya

Sultan Ahmet Camii’nin karşısındaki Ayasofya’nın kubbesi mi? Yok yahu Galata Kulesi’ne benziyor sanki! Aman Allah’ım! Siz siz olun SüperTürk’ün gücünü sakın hafife almayın! Baksanıza rüzgârına Ayasofya bile dayanamamış, yerinde yeller esiyor. Birde nasıl olmuşsa onun yerine Galata Kulesi gelmiş. Korkulur bu SüperTürk’ten valla!

4-Tuhaf Tramvay Yolu ve Boyacı Çocuk

İlk bakışta tramvaydaki terslik göze çarpmasa da dikkatli bakınca çimlerin üzerinden gittiğini fark ediyoruz. Peki neden? Çimlerin üzerinden giden bir tramvay yolunu belediye yapmayacağına göre, bu SüperTürk’ün güçlü nefesinin işi olmalı! Yani bu  afişten çıkarılacak ders şudur ki, SüperTürk’ün ilahi bir ışık saçmasına ve gülümseyen suratına aldanmayın o her şeyi yapabilir! Baksanıza zaten İstanbul'un altını üstüne getirmiş! Afişte SüperTürk’ten sonra en çok dikkat şey olan boyacı çocuğun varlığının sebebini -ne kadar uğraşsam da- maalesef çözemedim. Bu yüzden onu da sizin hayal gücünüze bırakıyorum… 


Yazar: Uğur Tatar
 

0 yorum :

Yorum Gönder